Реката се запознава со пливање, а човекот со разговор.

субота, 21. април 2012.

Интеграција на еколошкото образование во редовниот образовен систем - 2

Прилози
ПРИЛОГ 1:
Функционален картон:
ГРУПА - 1 - ЅИДОВИ
ЦЕЛ – Макета на куќа со топлинско изолирани ѕидови.
- Да се увериме дека изолираните ѕидови ја задржуваат топлината.
Материјали и апарати:
- Две картонски кутии со различна големина, памук или стиропор, термометар, стоперица, тетратка, молив, плинско решо, сад со вода, фотоапарат или мобилен телефон, флип камера.
Постапка: (сите етапи фотографирај и снимај)
а) - Во помалата кутија ставаме чаша со зовриена вода.
- Ја затвораме кутијата и на покривот правиме дупче за термометар.
- Ја мериме температурата во куќичката - кутијата на секоја минута (10 минути).
- Податоците ги внесуваме во дадената табела, а потоа ги претставуваме графички.
б) Помалата кутија ја ставаме во поголемата и засекуваме прозорци и врати.
- Просторот помеѓу кутиите го пополнуваме со стиропор или памук.
- Отворите за прозорци и врати ги затвораме со парче проѕирна фолија.
- Поставуваме покрив ( парче картон) со отвор за термометар.
- Во истата чаша налеваме зовриена вода и ја ставаме во куќичката.
- Низ отворот на кровот поставуваме термометар и ја мериме температурата во куќичката на секоја минута (10 минути).
- Податоците ги внесуваме во дадената табела, а потоа ги претставуваме графички.
t (min)
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
t (ºC)






















неизолирани ѕидови
t (min)
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
t (ºC)






















изолирани ѕидови








































































































































































































Од снимениот материјал и заклучоците изработи презентација во OpenOffice Impress.
Одговори на поставените прашања:
  • Кои материјали се употребуваат како термоизолатори и зошто?
  • Зошто во зима есенските посеви не замрзнуваат кога се покриени со снег?
  • Зошто во лето носиме бели и тенки облеки, а во зима темни и дебели?
    ГРПА – 2 – ПРОЗОРЦИ
    ЦЕЛ – Изработка на двојни прозорци.
    - Да се увериме дека двојните прозорци ја штедат енергијата.
    Материјали и прибор:
    -Две картонски кутии со различна големина, памук или стиропор, термометар, стоперица, тетратка, молив, плинско решо, сад со вода, фотоапарат или мобилен телефон, флип камера.
    Постапка: (сите етапи фотографирај и снимај)
    • Куќичката изградена по упатството од група 1 (а и б), со таа разлика што прозорците ќе ги затвориме со двојна фолија на извесно растојание.
    • Поставуваме покрив ( парче картон) со отвор за термометар.
    • Во една чаша налеваме зовриена вода и ја ставаме во куќичката.
    • Низ отворот на кровот поставуваме термометар и ја мериме температурата во куќичката на секоја минута (10 минути).
    • Податоците ги внесуваме во дадената табела, а потоа ги претставуваме графички.
    t (min)
    0
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    t (ºC)






















    единечни прозорски стакла
    t (min)
    0
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    t (ºC)






















    двојни прозорски стакла








































































































































































































    Од снимениот материјал и заклучоците изработи презентација во OpenOffice Impress.
    Одговори на поставените прашања:
    • Кои материјали се употребуваат како термоизолатори и зошто?
    • Зошто во зима есенските посеви не замрзнуваат кога се покриени со снег?
    • Зошто во лето носиме бели и тенки облеки, а во зима темни и дебели?
     
    ГРУПА - 3 – ПОКРИВ
    ЦЕЛ: - Изработка на покрив кој штеди енергија.
    - Да се увериме дека со правилна изведба на покривот штедиме енергија.
    Материјали и апарати:
    Две картонски кутии со различна големина, памук или стиропор, термометар стоперица, тетратка, молив, плинско решо, сад со вода, картонски плочи, фотоапарат или мобилен телефон, флип камера.
    Постапка: (сите етапи фотографирај и снимај)
    • Куќичката изградена по упатството од група 1 и 2 со таа разлика што покривот ќе го изолираме така што помеѓу греди и штици ке ставиме памук или стиропор и ќе го обложиме со уште еден ред штици ( штиците ќе ни бидат картонски плочи).
    • Ќе направиме мало оџаче за термометар.
    • Во една чаша налеваме зовриена вода и ја ставаме во куќичката.
    • Низ оџакот на кровот поставуваме термометар и ја мериме температурата во куќичката на секоја минута (10 минути).
    • Податоците ги внесуваме во дадената табела, а потоа ги претставуваме графички.

    t (min)
    0
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    t (ºC)






















    неизолиран покрив
    t (min)
    0
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    t (ºC)






















      изолиран покрив








































































































































































































Од снимениот материјал и заклучоците изработи презентација во OpenOffice Impress.
Одговори на поставените прашања:
  • Кои материјали се употребуваат како термоизолатори и зошто?
  • Зошто во зима есенските посеви не замрзнуваат кога се покриени со снег?
  • Зошто во лето носиме бели и тенки облеки, а во зима темни и дебели?

Нема коментара:

Постави коментар