Годишен глобален план
наставен предмет: хемија
училиште: Димитар Миладинов наставник: Аида Петровска
одделение: седмо учебна година: 2011/2012
ред.
број
|
НАСТАВНА ТЕМА
|
часови за
|
време на реализација
| |||
1*
|
2*
|
3*
|
4*
| |||
1
|
ХЕМИЈАТА КАКО НАУКА
|
4
|
2
|
1
|
7
|
1,2,3,4 септември
|
2
|
СУПСТАНЦИИ
|
7
4
5
|
2
1
3
|
1
2
2
|
10
7
10
|
октомври
ноември и
декември
|
ПРВО ПОЛУГОДИЕ
|
20
|
8
|
6
|
34
| ||
3
|
СТРУКТУРА НА АТОМ, ПЕРИОДЕН СИСТЕМ НА ЕЛЕМЕНТИТЕ И ХЕМИСКИ ВРСКИ
|
8
3
3
2
|
3
1
1
1
|
2
1
1
|
13
4
5
4
|
4 нед.- јануари
1,2,3,4, нед.- февруари
1нед. - март
|
4
|
ОКСИДИ
|
3
|
1
|
1
|
5
|
2,3,4,нед. март
|
5
|
КИСЕЛИНИ
|
3
|
1
|
1
|
5
|
1,2,3,април
|
6
|
ХИДРОКСИДИ
|
2
|
1
|
4
|
4 нед. апр.,1 нмај
| |
7
|
СОЛИ
|
4
|
4
|
8
|
2,3,4 нед. мај
| |
ВТОРО ПОЛУГОДИЕ
|
20
|
6
|
8
|
34
| ||
ПРВО И ВТОРО ПОЛУГОДИЕ
|
40
58.8%
|
14
21%
|
14
21%
|
68+
4 РЕЗ
|
јуни
|
Забелешка: 2 часа во прво полугодие и 2 часа во второ полугодие се оставаат да се распределат по потреба. Мали отстапувања од бројот на часови по одделни теми има, што е исто во согласност со насокита во наставнита програми.
Легенда:
1* - часови за нови наставни програми
2* - часови за утврдување
3* - часови за вежби, систематизирање, истражувачки активности и др.
4* - вкупен број на часови
ТЕМАТСКО ПРОЦЕСНО ПЛАНИРАЊЕ – ХЕМИЈА 7 ОДД.
Тема 1 – хмијата како наука ( 7 часа)
I - Цели
Ученикот/ученичката :
- Да се запознае со предметот хемија;
- Да добие основни насоки за работа;
- Да наведува примери за улогата на хемијата како наука и значење во секојдневен живот;
- Да објаснува значење на поимите;
- Да ја сфати улогата на експериментирањето за изучување на хемијата и нејзиниот развој како наука;
- Да се упатува во методите и средствата кои ќе се користат во учењето хемија;
- Да се информира за различни извори на информации од областа на хемијата;
- Да се добијат сознанија за истрачувачките искуства и знаења на учениците;
- Да идентификува знаци за предупредување и опасност во лабораторија;
- Да го согледа значењето на познавањето на знаците за предупредување и мерките на претпазливост;
- Да се упатува во одговорно однесување при работа во лабораторија;
- Одговорно да се однесува при ракување со прибор и хемиски супстанци;
- Да почитува мерки на претпазливост при работа во хемиска лабораторија.
II - Наставни единици:
- Воведен час,
- Хемијата како наука и нејзиното значење,
- Со што и како ќе работиме на часот по хемија,
- Споделување на искуства: сум направил, прочитал, слушнал...,
- Мерки на претпазливост во хемиска лабораторија,
- Обидите се изведуваат со лабораториски прибор,
- Вежби: интересно и безбедно
III - Активности, начин на работа:
- Запознавање со целите на предметот, - давање на насоки за работа;
- Демонстрирање на: обиди, анимации, слики и друго;
- читање на занимливи текстовии дискусија;
- Работа во групи со различни задачи (набљудување, цртање табела, график, читање текст, користење интернет и др.)
- Искажувања, презентациии, разговор и дискусија врз основа на претходно најавена задача.
- Презентирање на знаци за предупредување и опасност;
- демонстрирање на обиди, графички материјали,
- видеоклипови и играње на улоги.
- Работа во групи со различни задачи: - препознавање на прибор, знаци од етикета на хемикалија; - изведување на експериментот;- дискусија и заклучоци.
IV – Поими:
- Хемија,
- Супстанца,
- Експеримент,
- Набљудување,
- Мерење,
- Знаци за предупредување,
- Лабораториски прибор (основен и помошен).
V - Материјали и прибор:
- учебник по хемија, наставна програма.
- слики; знимливи текстови, предмети од лабораторија.
- лабораториски прибор, компјутер; анимации, енциклопедии, прирачници,
- шема на истражувачки циклус и др.
- амбалажа од хемикалии, декларации и др., хемикалии, слики, снимки, анимации и др.
- лабораториски прибор (основен и помошен), aпликација - kalzium (компјутер), чек листа,
- ливчиња со упатства за работа.
VI – Оценување:
- Усни повратни информации,
- Сознанија од набљудување,
- Изведбена активност,
- Учество во дискусијата,
- Препознавање на приборот,
- Резултати од чек листа.
VII – реализација:
од прва седмица IX 2011 – четврта седмица IX 2011.
Oчекувани исходи:
1;2 час:
- ученикот наведува примери за улога на хемија во секојдневниот
живот
- 3; 4 час – ученикот:
- го сфаќа значењето на експериментирањето за хемијата,
- ги набројува методите и средствата кои се користат при изучување на хемијата или за развојот на хемијата како наука,
- ги познава основните извори на информации за хемијата.
- 5; 6; 7 час – ученикот:
- ги идентификува знаците за предупредување и опасност,
- наведува примери за опасности при работа во лабораторија,
- ја сфаќа улогата улогата за потребата од познавање на знаците за
- предупредување и опасност и почитување на мерките на претпазливост.
Забелешка: ____________________ ...............
Тема 2 : СУПСТАНЦИ (27 часа)
ПОИМ, СВОЈСТВА, ПРОМЕНИ И КЛАСИФИКАЦИЈА НА СУПСТАНЦИТЕ (7 + 2 + 1)
I - Цели
Ученикот/ученичката :
- Да опишува својства на супстанца која што ја набљудува;
- Да препознава и групира својства на супстанци;
- Преку примери да објаснува значење на поими од каталог;
- Да споредува и разликува физички од хемиски својства и промени на супстанците;
- Да наведува примери за физичики и хемиски промени;
- Да ја сфати хемиската промена како проме при која се добива нова супстанца.
- Да посочува примери за чисти супстанци, смеси и раствори од секојдневниот живот;
- Да разликува чиста супстанца од смеса, хомогена од хетерогена смеса, растворувач и растворлива супстанца и вид на раствор;
- Да согледа зависност на својствата на смесата од количеството на состојките;
- Да приготвува едноставни смеси и раствори.
- Да познава основни постапки за добивање на чисти супстанци;
- Да изведува постапки на декантација, филтрирање, таложење, испарување, кристализација;
- Да опишува постапка на дестилација;
- Да наведува примери за значење и примена на постапките за одделување на состојките во секојдневниот живот.
- Да избира потребен лабораториски прибор за изведување на постапките.
- Да се воведува во лабораториска работа и методологија на истражување;
- Правилно да ја користи стручната терминологија.
II - Наставни единици:
- Супстанците се разликуваат според својствата,
- Физички и хемиски промени кај супстанците,
- Вежби: набљудување, откривање и опишување својства и промени на супстанците,
- Чисти супстанци и смеси,
- Поим за раствори и видови раствори,
- Утврдување и вежби од претходните содржини,
- Одделување на состојки од хетерогени смеси,
- Постапка на дестилација,
- Одделување на состојки од раствор (испарување и кристализација),
- Систематизирање и вежби (разделување на смеса од три компоненти).
III - Активности, начин на работа:
- Набљудување на супстанци од непосредна околина;
- Внесување на забележувања во табели;
- Дискусија по табелите и изведување заклучоци.
- Демонстрирање на промени на супстанците ( набљудување, опишување на промените, заклучок и пополнување на табела)
- Работа во групи: (физички и хемиски промени)
- Подготовка и изведување на експериментите;
- Презентирање и дискусија.
- Откривање на својства на чисти супстанци и смеси од непосредна околина по експериментален пат;(внесување на забележувања во табела;дискусија и изведување заклучоци).
- Приготвување едноставни смеси и раствори.
- Работа во групи: приготвување на хетерогена смеса од две состојки; одделување на состојките од смесата и воочување на својствата на состојките,
- Демонстрирање на постапката со соодветна апаратура.
- Дискусија. Работа во групи (приготвување на раствор и испарување).
- Истражување: план за работа; подготовка на прибор; изведување на експериментите; презентирање на резултатите.
IV – Поими:
- Супстанца,
- Физички својства,
- Хемиски својства,
- Физички и хемиски промени,
- Чиста супстанца,
- Смеса(хомогена и хетерогена),
- Раствор (растворувач и растворлива супстанца),
- Таложење,
- Декантација,
- Филтрирање,
- Дестилација,
- Фракциона дестилација,
- Сублимација,
- Кристализација.
V - Материјали и прибор:
- Лабораториски прибор,
- Супстанци,
- Наставни листови (упатства, работни листови),
VI – Оценување:
- Усна повратна информација,
- Изведбена активност,
- Оценка на домашна задача,
- Тематски тест.
VII – реализација:
од четврта седмица IX 2011 – прва седмица XI 2011
Oчекувани исходи:
1; 2 и 3 час:
Ученикот:
- Да препознава и разликува супстанци според својствата;
- Да разликува физички од хемиски својства;
- Да изведува едноставни обиди.
4; 5 и 6 час:
Ученикот:
- Да знае што е чиста супстанца, а што смеса;
- Да наведува примери за чисти супстанци и смеси;
- Да знае што е раствор и да разликува видови на раствори.
7, 8, 9 и 10 час:
Ученикот:
- Да ги усвои поимите: таложење, декантација, филтрирање, дестилација, фракциона дестилација, сублимација, кристализација;
- Да познва прибор за изведување на постапките;
- Да поврзува стекнатото знаење со примена во секојдневниот живот.
Забелешка: ___________________ ....
ГРАДБА И ВИДОВИ ЧИСТИ СУПСТАНЦИ (4 +1 + 2)
I - Цели
Ученикот/ученичката :
- да сфати дека атомот е основна градбена честичка на супстанците;
- да ги набројува честичките од кои е составен атомот;
- да објаснува преку пример значење на поим елемент и елементарна супстанца;
- да објаснува преку пример значење на поим елемент и елементарна супстанца;
- да наведува пример на метал и неметал;
- да сфати дека елементарните супстанци имаат определени својства;
- да наведува примери за соединенија од секојдневен живот;
- да објаснува преку пример значење на поим соединение;
- да сфати дека основна градбена честичка на соединенијата е молекулата;
- да сфати дека: својствата на чистите супстанци се резултат на нивната внатрешна градба; атомите/ молекулите се градбени честички на чистите супстанци;
- да разликува значење на поими: елемент, елементарна супстанца и соединение; атом и молекула; чиста супстанца и смеса; метал и неметал.
II - Наставни единици:
- Атомот и неговата градба,
- Од атоми до хемиски елементи,
- Елементарни супстанци и нивната градба,
- Утврдување и вежби,
- Соединенија и нивната градба,
- Систематизи-рање за видови чисти супстанци и нивната градба,
- Работилница: учиме и се забавуваме.
III - Активности, начин на работа:
- Работа во групи: кој побрзо,
- Пополнување на шеми;
- Моделирање на молекули од елементарни супстанци и соединенија;
- Пребарување од компјутерска анимација;
- Работа во групи: изработка на: збирка од чисти супстанци; метали и неметали.
IV – Поими:
- атом ,
- хемиски елемент,
- метал,
- неметал,
- елементарна супстанца.
V - Материјали и прибор:
- учебник,
- модели на атоми,
- компјутер,
- метали,
- неметали,
- хартија во боја,
- бели листови.
VI – Оценување:
- Усна повратна информација,
- Изведбена активност,
- Оценка на домашна задача,
- Тематски тест.
VII – реализација:
од четврта седмица XI 2011 – четврта седмица XI 2011
Oчекувани исходи:
1; 2; 3 и 4 час:
Ученикот:
- Да знае што е атом,молекул, соединение, елемент, елементарна супстанца;
- Да разликува физички од хемиски својства на метали и неметали;
Забелешка: ________________ .....
Хемиски симболи, формули и равенки (5 + 3 + 2)
I – Цели
Ученикот/ученичката :
- Да ги сфати хемиските симболи како начин на обележување на хемиските елементи,
- да идентификува елемент врз основа на хемиски симбл,
- Да обележува и правилно чита хемиски симболи на елементи со кои најчесто се сретнува,
- Да разликува елементарна супстанца и соединение во зависност од начинот на обележување,
- Да интерпретира со свои зборови значење на поими хемиска формула, индекс, коефициент,
- Да наведува примери од формли на прости супстанци и соединениј,
- Да разликува хемиски симболи од хемиска формула и формула на проста супстанца и формула на соединение,
- Да прочита состав на супстанца од дадена формула,
- Преку пример да го интерпретира значењето на поимот валентност,
- Да составува формули на соединение ако се познати валентноста на елементите од кои е составено,
- Да претставува со хемиски равенки едноставни хемиски реакции,
- Да чита и израмнува едноставни хемиски равенки,
- Познава и именува хемиски симболи со кои најчесто се сретнува (H , N , S , Na , Mg , O , P , C, Fe , Pb , Zn , Ca , Cl , Hg ),
- Да препознава реакции на соединување, разложување, замена,
- Да ги интерпретира со свои зборови значење на поимите, реакции на соединување, реакции на разложување, реакции на замена.
- Да претставува со хемиски равенки реакции на соединување, замена, разложување,
- Да наведува примери на вакви реакции о секојдневниот живот.
II - Наставни единици:
- Хемиски симболи,
- Вежби на пишување и читање на хемиски симболи,
- Хемиски формули,
- Валентност,
- Вежби – валентност,
- Хемиски равенки,
- Видови на хемиски реации,
- Вежби: Хемиски равенки, хемиски реакции, видови хемиски реакции,
- Тематско повторување,
- Тематски тест
III - Активности, начин на работа:
- Дискусија: како хемиските елементи ги добиле имињата и зошто е неопходно хемиските елементи да се означуваат на изедначен начин,
- Заклучок: Хемиските елменти се означуваат со хемиски симболи (знаци),
- Одговори на прашањата: Како се избираат хемиските симболи на елементите? Зошто хемискиот симбол на елементо азот не е А туку N ?
- Пишување примери на табла,
- Читање на симболи од табла и од периоден систем,
- Составување на модели на молекули (кислород, азот, водород, вода и јаглерод диоксид),
- Дискусија и одговор на прашањето: Што означваат хемиските формули?
- Извлекување на заклучоци,
- Запишување примери на табла и рагледување на истите,
- Дискусија: Што можеме да дознаеме од хемиската формула, иведување на поим индекс,
- Изведување аклчоци,
- Откривање и дефинирање на поимот валентност преку примери,
- Определување на валентност на елементите според водород или кислород,
- Определување на валентноста на елементите според валентноста на еден од елементите,
- Составување на формули на соединенија ако е позната валентноста на елементите,
- Работа во групи: Кој побрзо – пополнување на шеми и табели,
- Идентификвање на хемиски формули, читање и пишување.
IV – Поими:
- хемиски симбол,
- хемиска формула,
- валентност,
- индекс,
- стехиометриски коефициент,
- хемиска реакција,
- хемиска равенка,
- реактанти,
- продукти,
- коефициент,
- реакции на соединување,
- реакции на разложување,
- реакции на замена.
V - Материјали и прибор:
- пеиоден систем на елементи,
- табели и шеми,
- атомски модели,
- лабораториски прибор,
- хемиалии.
VI – Оценување:
- усна повратна информација,
- учество во дискусијата,
- точноста на добиените резултати од поставените задачи,
- изведбена активност,
- сознанија од набљудувањето,
- тематски тест.
VII – реализација:
од четврта седмица XI 2011 – четврта седмица XII 2011
Oчекувани исходи:
Ученикот:
- Да научи, открие и дефинира поимот валентност,
- знае, памети валентност на H и О,
- определува валентност на елементот според валентноста на H и О,
- определува валентност на елементот според позната валентност на еден од елементите,
- составува формла од позната валентност,
- објаснува преку примери значење на поим хемиска реакција, хемиска промена,
- коментира реактанти и продукти,
- претставува симболично реакции со хемиска равенка,
- израмнуа равенка,
- разликува индекс и коефициент,
- запишва едноставни равенки со симболи и формули и да израмнува,
- препознава реакции на соединување и разложување од дадена хемиска равенка,
- претставува со хемиски равенки едноставни реакции на соединвање, раложување и супституција.
Тема 3 - СТРУКТУРА НА АТОМ, ПЕРИОДЕН СИСТЕМ НА ЕЛЕМЕНТИТЕ И ХЕМИСКИ ВРСКИ (9 +3 + 2)
I – Цели
Ученикот/ученичката :
- да набројува елементарни честички во составот на атомот,
- коментира електровски слоеви и обележува,
- објаснува распоред на електронски слоеи,
- именува надворешните лектрони (валентни електрони),
- да разликува атомски од масен број,
- да дефиниа атомски и масен број,
- да знае како се бележат атомскиот и масениот број, општо и на даден атом,
- да дефинира пом за изотопи,
- препознаа и објаснува иотопи,
- да дефинира релативна молекулска и релативна атомска маса,
- да применува ознаки за релативна атомска и релативна молекулска маса,
- да пресметува релативна молеклска маса ако е понат составот на супстанцата.
II - Наставни единици:
- Стрктура на атомот,
- Атомски број, масен број, изотопи,
- Релативна атомска и релативна молеклска маса,
- Вежби: Определување на атомски и масен број, пресметување на елативна молекулска маса,
- Класификација на елементите во Периодниот систем,
- Структура на Периодниот систем на елементите,
- Промена на својствата на елементите по групи и по периоди,
- Вежби: Периоден систем на елементите,
- Хемиски врски,
- Јонска врска,
- Вежби: Хемиски врски,
- Систематизирање и вежби: Структура на атом, Периоден систем на елементите, хемиско сврзување,
- Тематски тест.
III - Активности, начин на работа:
- Дискусија и одговори на прашањата:
1. Што се подразбира под поимот честичка?
2. Од што се состои атомот?
3. Каде е сконцентрирана масата на атомот?
4. Што е тоа хемиски елемент?
- Дискусија:
1. Каде се движат електроните во атомот?
2. Објаснување на поимот – електронски слој (енергетско ниво) и шематско претставување на енергетски нивоа
3. Објаснување што се валентни електрони.
4. Прикажување и објаснување на моделите на атомите на некои елементи ( H, He, Be, B, C).
- Дискусија и одговор на прашањата:
1. Од што се состои атом како најситна и недделива честичка?
2. Дали се менува бројот на протони во јадрото на атомот и што може да се заклучи врз основа на тој број на протони?
3. Каде е сконцентрирана масата на атомот?
- Заклчок: Атомите се разликуваат по бројот на протоните во јадрото каде што е сконцентрирана и неговата маса.
- Дефинирање на поимите: атомски (реден) број и масен број и се запишва, како се бележат атомски бој А, масен број Z, општо и за даден пример.
- Изотопи – се запишуваат изотопите на водород и кислород, се разгледуваат моделите на изотопите на водород.
- Решавање на задачи за определување на релативна молекулска маса.
- За да може полесно да се изучуваат хемиските елементи се подредуваат.
- Текст – Како се откри табелата на Периодниот систем, животот и делото на Менделеев.
- Разгледување на Периодниот систем – периоди и групи.
- Откривање и дефинирање на поимот хемиска врска и видови на хемиски врски.
- Објаснвање: Зошто се употребваат Луисовите формли?
- Демонстрирање на прилози (графика, кмпјутерска анимација, модели) за формирање на јонска и ковалентна врска.
- Отчитување и споредување на податоци од гафици и табели за супстанци со јонска и со ковалентна врска, воочување и извлекување на заклучоци.
IV – Поими:
- атом,
- електрон,
- протон,
- нетрон,
- електронска обвивка,
- орбитала,
- енергетско ниво,
- атомски број,
- масен број,
- изотопи,
- релативна атомска маса,
- релативна молекулска маса,
- периоден систем на елементите,
- периоди,
- групи,
- валентни електрони,
- хемиски врски,
- јони,
- катјони,
- анјон,
- јонска врска,
- ковалентна врска, поларна и неполарна,
- единечна, двојна и тројна врска,
V - Материјали и прибор:
- атомски модели,
- компјутерски анимации,
- периоден систем на елементите,
- функционални картончиња,
- наставни ливчиња,
- изготвени тестови.
VI – Оценување:
- Усна повратна информација,
- Учество во дискусија,
- Решавање на задачи,
- Активност,
- Ангажираност,
- Тематски тест.
VII – реализација:
од четврта седмица I 2012 – прва седмица IV 2011
Oчекувани исходи:
Ученикот да ги постигне поставените цели, да се здобие со основните знаења за структура на атом, периоден систем на елементите и хемиски врски.
Забелешка: ___________________ ....
Тема 4 - ОКСИДИ ( 3 + 1 + 1 )
I – Цели
Ученикот/ученичката :
- Да препознава оксиди како тип соединени,
- Да наведува примери на различни видови оксиди,
- Да составува формула на оксид ако е дадено името.
II - Наставни единици:
- Оксиди и нивни видови,
- Именување на оксиди и показатели,
- Вежби,
- Јаглерод(IV) оксид,
- Систематизација на темата (тематски тест).
III - Активности, начин на работа:
- Добивање различни видови оксиди,
- Изработка на презентации на тема оксиди,
- Пишување на формули на оксид ако е познат составот или валентноста на елементите.
IV – Поими:
- оксид,
- метални оксиди,
- неметални оксиди,
- киселински оксиди,
- базни оксиди,
- амфотерни оксиди,
- неутрални оксиди,
- индикатор.
V - Материјали и прибор:
- функционални картончиња.
- Листови за оценвање – самооценување.
VI – Оценување:
- Усна повратна информација,
- Учество во дискусија,
- Решавање на задачи,
- Активност,
- Ангажираност,
- Тематски тест.
VII – реализација:
од прва седмица IV 2012 – трета седмица IV 2011
Oчекувани исходи:
Ученикот да ги постигне поставените цели, да се здобие со основните знаења за оксиди.
Забелешка: ___________________ ....
Тема 5 - КИСЕЛИНИ ( 3 + 2 )
I – Цели
Ученикот/ученичката :
- Да дефинира поим киселина според составот,
- Да препознава киселина,
- Да докажува кисела средина со индикатор,
- Да знае формули на киселини и нивни имиња,
- Да сфати опасност од неправилно ракување.
II - Наставни единици:
- Состав на киселините,
- Поделба, именување и добивање киселина,
- Својства на киселините,
- Заемна врска меѓу неметалот, оксидот на металот и киселината,
- Систематизација на темата (тематски тест).
III - Активности, начин на работа:
- Откривање на својства на киселини,
- Реакции на киселини со метали,
- Изработка на презентации и збирки на видео записи.
IV – Поими:
- киселини,
- киселински остаток,
- кислородни киселини,
- безкислородни киселини,
- лакмусова хартија,
- хигроскопна супстанца,
- дехидратационо средство.
V - Материјали и прибор:
- функционални картончиња,
- листови за оценвање – самооценување,
- компјутер,
- киселини,
- метали,
- лабораториски прибор,
- индикатори.
VI – Оценување:
- Усна повратна информација,
- Учество во дискусија,
- Решавање на задачи,
- Активност,
- Ангажираност,
- Тематски тест.
VII – реализација:
од трета седмица IV 2012 – прва седмица V 2012
Oчекувани исходи:
Ученикот да ги постигне поставените цели, да се здобие со основните знаења за оксиди.
Забелешка: ___________________ ....
Тема 6 - ХИДРОКСИДИ ( 3 + 1 )
I – Цели
Ученикот/ученичката :
- дефинира поим за хидроксид ,
- да препознава хидроксид какосоединение од хемиска формула и име,
- да докажува базна средина со индикатор,
- да именува хидроксид на дадена формула според правила за номенклатура,
- да составува формула на хидроксид ако е познато името на хидроксидот,
- да стекне претстава за хидроксидите како соединенија со определен состав, својства,
- да ги опишува својствата на дадените хидроксиди ( натриум калциум и амониум хидроксид),
- да ја сфати опасноста однеправилно ракување и употена хидроксидите,
- да воспоставува врска: метал – метален оксид – хидроксид.
II - Наставни единици:
- Состав и номенклатура на хидроксидите,
- Добивање и својства на хидроксидите,
- Поважни реакции нахидроксидите,
- Систематизација на темата (тематски тест).
III - Активности, начин на работа:
Дискусија и одговор на прашањата :
- Како се нарекуваат соединенијата кои се добиваат кога на базните оксиди се дејствува со вода ?
- Со каква боја се обојува лакмусовата хартија при растворувањето на магнезиум оксид во вода ?
- Натриумот реагира бурно со водата , што се добива при оваа хемиска реакција ?
- Обиди се ја напишеш хемиската р-ка на реакцијата .
- Дали и во растворот од предходната реакција лакмусовата хартија ќе се обои со сина боја .
Извлекување на заклучоци и објаснување што се хидроксидии од што се составени .
Дефинирање на поимот хидроксиди и се пишуваат примери.
Се нагласува дека има и исклучоци амониум хидроксид .
Номкенлатура на хидроксидите, правила за читање на имињата, пишување на примери .
Дефинирање и објаснување на поимот база .
Изведување на едноставни обиди преку кои учениците сами ги откриваат заедничките
својства на хидрпксидите .
- промена на бојата на лакмусовата хартија,
- хидроксидите реагираат со к-ни и киселински оксиди,
- Пишување на примери
Истражување :
состав , својства и примена на хидроксидите,натриум хидроксид, калциум хидроксид, амониум хидроксид.
IV – Поими:
- Хидроксиди,
- Бази,
- Хидроксидна група,
- Амониум група,
V - Материјали и прибор:
- функционални картончиња,
- листови за оценвање – самооценување,
- компјутер,
- табели,
- шеми,
- лабораториски прибор,
- амониум хидроксид,
- натриум хидроксид,
- калциум хидроксид.
VI – Оценување:
- Усна повратна информација,
- Учество во дискусија,
- Решавање на задачи,
- Активност,
- ангажираност,
- тематски тест.
VII – реализација:
од прва седмица V 2012 – втора седмица V 2012
Oчекувани исходи:
Ученикот да ги постигне поставените цели, да се здобие со основните знаења за хидроксиди.
Забелешка: ___________________ ....
Тема 7 - СОЛИ ( 4 + 2 +1 )
I – Цели
Ученикот/ученичката :
- да дефинира соли како соединенија според составот ,
- да препознава соли како вид на соединенија од дадена формула или име,
- да запознае некои од начините за дабивање на солите.
- да препознава различни видови на соли од дадена формула или да наведе приме,
- да препознава и применува номенклатура на соли,
- да ја согледува врската меѓу имињата на к-те и имињата на солите,
- да познава тривијални имиња на некои соли кои почесто се употребуваат во секојдневниот живот готварска со, син камен варовник, гипс и сл.
- да ги препознава форму-лите на нормални, хидро-ген соли и кристалохидрати,
- да пишува формули на соли ако е познато име или валентност,
- применува номенклатура на соли и воспоставува врска меѓу имињата на киселините и нивните соли.
II - Наставни единици:
- Состав и добивање на солите,
- Поделба и номенклатура на солите,
- Вежби : Номенклатура на соли,
- Солите во секојдневниот живот,
- Меѓусебна поврзаност на оксидите киселините и солите,
- Систематизирање и вежби на темата Соли,
- Контролен тест Состав номенклатура и својства на основните групи на неоргански соединенија
III - Активности, начин на работа:
Дискусија и одговор на прашањата :
- Покрај водород што друго се добива при рекција на цинк и хлороводородна киселина ?
- Кои продукти се добиваат при реакција на неутрлизација ?
Извлекување на заклучоци поврзувње и проширување на знаења .
- Дефинирање на поимот соли .
- Пишување на примери на табла , објаснување од што се составени солите .
- Изведување на едноставни експерименти преку кои се откриваат некои од начините за добивање на соли .
- препознавање на соли ако е дадена формула на соединение ,
- читање имиња на соли ,пишување формули на соли ,
- групирање на соли според составот и поврзување на к-на со соодветна сол
- Разгледување и опишување на својствата на солите кои најчесто ги сретнуваме во секојдневниот живот .
- Изведување на едноставни експерименти : дехидратација и добивање на син камен, реакција на сода бикарбона со оцетна к-на .
- добивање на соединенија при оксидација на прости супстанци ,
- продукти при реакција на киселински оксиди и вода и базни оксиди и вода ,
- продукти на неутрализација ,
- Дискусија и изнаоѓање на взаемни врски со помош на шемата,
- Составување на хемиски равенки на конкретен пример што произлегува од користењето на шемата,
- Работа во групи :кој побрзо пополнување на шеми и табели ,
- Дискусија , одговор на прашања , рашавање на конкретни примери и задачи .
IV – Поими:
- Соли,
- Неутрализација,
- Хидроген,
- Хидроген соли,
- Кристалохидрати.
V - Материјали и прибор:
- функционални картончиња,
- листови за оценвање – самооценување,
- компјутер,
- табели,
- шеми,
- лабораториски прибор,
- амониум хидроксид,
- натриум хидроксид,
- калциум хидроксид.
VI – Оценување:
- усна повратна информација,
- учество во дискусија,
- решавање на задачи,
- активност,
- ангажираност,
- тематски тест.
VII – реализација:
од втора седмица V 2012 – втора седмица VI 2012
Oчекувани исходи:
Ученикот да ги постигне поставените цели, да се здобие со основните знаења за соли.
Забелешка: ___________________ ....
Нема коментара:
Постави коментар