Прилози
ПРИЛОГ 1:
Функционален картон:
ГРУПА - 1 - ЅИДОВИ
ЦЕЛ – Макета на куќа со топлинско изолирани ѕидови.
- Да се увериме дека изолираните ѕидови ја задржуваат топлината.
Материјали и апарати:
- Две картонски кутии со различна големина, памук или стиропор, термометар, стоперица, тетратка, молив, плинско решо, сад со вода, фотоапарат или мобилен телефон, флип камера.
Постапка: (сите етапи фотографирај и снимај)
а) - Во помалата кутија ставаме чаша со зовриена вода.
- Ја затвораме кутијата и на покривот правиме дупче за термометар.
- Ја мериме температурата во куќичката - кутијата на секоја минута (10 минути).
- Податоците ги внесуваме во дадената табела, а потоа ги претставуваме графички.
б) Помалата кутија ја ставаме во поголемата и засекуваме прозорци и врати.
- Просторот помеѓу кутиите го пополнуваме со стиропор или памук.
- Отворите за прозорци и врати ги затвораме со парче проѕирна фолија.
- Поставуваме покрив ( парче картон) со отвор за термометар.
- Во истата чаша налеваме зовриена вода и ја ставаме во куќичката.
- Низ отворот на кровот поставуваме термометар и ја мериме температурата во куќичката на секоја минута (10 минути).
- Податоците ги внесуваме во дадената табела, а потоа ги претставуваме графички.
t (min) | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
t (ºC) | | | | | | | | | | | |
неизолирани ѕидови
t (min) | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
t (ºC) | | | | | | | | | | | |
изолирани ѕидови
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
Од снимениот материјал и заклучоците изработи презентација во OpenOffice Impress.
Одговори на поставените прашања:
- Кои материјали се употребуваат како термоизолатори и зошто?
- Зошто во зима есенските посеви не замрзнуваат кога се покриени со снег?
- Зошто во лето носиме бели и тенки облеки, а во зима темни и дебели?ГРПА – 2 – ПРОЗОРЦИЦЕЛ – Изработка на двојни прозорци.- Да се увериме дека двојните прозорци ја штедат енергијата.Материјали и прибор:-Две картонски кутии со различна големина, памук или стиропор, термометар, стоперица, тетратка, молив, плинско решо, сад со вода, фотоапарат или мобилен телефон, флип камера.Постапка: (сите етапи фотографирај и снимај)
- Куќичката изградена по упатството од група 1 (а и б), со таа разлика што прозорците ќе ги затвориме со двојна фолија на извесно растојание.
- Поставуваме покрив ( парче картон) со отвор за термометар.
- Во една чаша налеваме зовриена вода и ја ставаме во куќичката.
- Низ отворот на кровот поставуваме термометар и ја мериме температурата во куќичката на секоја минута (10 минути).
- Податоците ги внесуваме во дадената табела, а потоа ги претставуваме графички.
t (min)
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
t (ºC)
единечни прозорски стаклаt (min)
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
t (ºC)
двојни прозорски стакла
Од снимениот материјал и заклучоците изработи презентација во OpenOffice Impress.Одговори на поставените прашања:- Кои материјали се употребуваат како термоизолатори и зошто?
- Зошто во зима есенските посеви не замрзнуваат кога се покриени со снег?
- Зошто во лето носиме бели и тенки облеки, а во зима темни и дебели?
ГРУПА - 3 – ПОКРИВЦЕЛ: - Изработка на покрив кој штеди енергија.- Да се увериме дека со правилна изведба на покривот штедиме енергија.Материјали и апарати:Две картонски кутии со различна големина, памук или стиропор, термометар стоперица, тетратка, молив, плинско решо, сад со вода, картонски плочи, фотоапарат или мобилен телефон, флип камера.Постапка: (сите етапи фотографирај и снимај)- Куќичката изградена по упатството од група 1 и 2 со таа разлика што покривот ќе го изолираме така што помеѓу греди и штици ке ставиме памук или стиропор и ќе го обложиме со уште еден ред штици ( штиците ќе ни бидат картонски плочи).
- Ќе направиме мало оџаче за термометар.
- Во една чаша налеваме зовриена вода и ја ставаме во куќичката.
- Низ оџакот на кровот поставуваме термометар и ја мериме температурата во куќичката на секоја минута (10 минути).
- Податоците ги внесуваме во дадената табела, а потоа ги претставуваме графички.
t (min)
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
t (ºC)
неизолиран покривt (min)
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
t (ºC)
изолиран покрив
Од
снимениот материјал и заклучоците
изработи презентација во OpenOffice Impress.
Одговори
на поставените прашања:
- Кои материјали се употребуваат како термоизолатори и зошто?
- Зошто во зима есенските посеви не замрзнуваат кога се покриени со снег?
- Зошто во лето носиме бели и тенки облеки, а во зима темни и дебели?
Нема коментара:
Постави коментар