Прилози
Функционален картон со прашалник за самооценување:
ГРУПА - 4 – ТЕРМОС
ЦЕЛ: Да знаеме да направиме термос.
Материјли и апарати:
- Две пластични шишиња (мало и големо).
- Алуминиумцка фолија.
- Стиропор.
- Селотејп и ножици.
- фотоапарат или мобилен телефон, флип камера.
Постапка: (сите етапи фотографирај и снимај)
Го засекуваме поголемото шише во кое ке го сместиме помалото шише кое претходно сме го завиткале во алуминиумска фолија. Просторот помеѓу шишиња го пополнуваме со стиропор и затвораме. Нашиот термос е подготвен за употреба.
Во термостат лееме жешка вода, ставаме термометар и ја мериме температурата во термосот на секоја минута (10 минути).
Истото го правиме и во неизолирано мало шише какво употребивме при изработка на термос.
Добиените податоци ги внесуваме во дадена табела и претставуваме графички.
t (min) | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
t (ºC) | | | | | | | | | | | |
пластично шише
t (min) | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
t (ºC) | | | | | | | | | | | |
пластичен термос
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
Од снимениот материјал и заклучоците изработи презентација во OpenOffice Impress
Одговори на поставените прашања:
- Кои материјали се употребуваат како термоизолатори и зошто?
- Зошто во зима есенските посеви не замрзнуваат кога се покриени со снег
- Зошто во лето носиме бели и тенки облеки, а во зима темни и дебели?
ГРУПА 5 – ОБЛЕКА
ЦЕЛ: Да знаеме зошто џемперите и монтките не заштитуваат од студ
Материјали и апарати:
Парче платно, памук, волнена и памучна чорапа, четири коцки мраз, фотоапарат или мобилен телефон, флип камера.
ПОСТАПКА: (сите етапи фотографирај и снимај)
Шиеме јорганче од платно и памук.
Во јорганчето завиткуваме една коцка мраз, а другата коцка ја завиткуваме само во платното.
Почекуваме да водиме која коцка побрзо ќе се стопи.
Истото го повторуваме со волнена и памучна чорапа.
материјал | Време на топење |
јорганче | |
платно | |
материјал | време на топење |
волнена чорапа | |
памучна чорапа | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
| | | | | | | | | |
Од снимениот материјал и заклучоците изработи презентација во OpenOffice Impress
Одговори на поставените прашања:
- Кои материјали се употребуваат како термоизолатори и зошто?
- Зошто во зима есенските посеви не замрзнуваат кога се покриени со снег?
- Зошто во лето носиме бели и тенки облеки, а во зима темни и дебели?
ЛИСТА ЗА САМООЦЕНУВАЊЕ Име и презиме:________ |
1. Какво беше твоето учество во решавањето на проблемот? |
2. Што научи од оваа практично искуство? |
3. Кои се твоите јаки страни во улогата што ја имаше превземено во процесот на решавањето на проблемот? |
4. Кои се твоите слаби страни? |
5. Доколку имаше повеќе време што би направил поинаку и зошто? |
6. Вреднувај ја твојата работа на часот со оценка од 1 до 5 и објасни зошто. |
ПРИЛОГ - 2
ПОТСЕТНИК ЗА ГРУПНА РАБОТА ПРИ ПРОБЛЕМСКА СИТУАЦИЈА |
СЕКОГАШ: |
1. Пред да започнеме со решавање на здачата проверуваме дали сме ја разбрале. |
2. Се држиме до дадената задача што ни е дадена од наставникот. |
3. Додека работиме, секој од групата дава свои предлози и мислења. |
4. Секој го слуша мислењето од другарите (го сослушува). |
5. Крајниот заклучок го даваме откако ќе направме анализа на сите идеи и предлози дадени во групата. |
6. Додека работиме, имаме член од групата кој води белешки за нашата дискусија и ја координира работата |
7. Правилно ги распределуваме задачите во грпата. |
8. Сите бележиме што ново научивме на овој час. |
ПРИЛОГ – 3
ЕВИДЕНТЕН ЛИСТ ЗА СЛЕДЕЊЕ И ВРЕДНУАЊЕ НА РАБОТА НА УЧЕНИКОТ ВО ГРУПА | ДА | ДЕЛУМНО | НЕ |
1.Ги прифаќа задачите во групата и внимателно ги извршува. | | | |
2. Го ислушува мислењето на останатите другари во групата. | | | |
3. Го разбира проблемот и размислува за откривање на неговото решение | | | |
4. Активен е во групата и дава свои предлози со цел за унапредување на работата на групата. | | | |
5. Врши проверка и ги генерализира новостекнатите знаења. | | | |
6. Не губи време, туку веднаш се зафаќа за задчата во групата. | | | |
7. Во прв план му е интресот на групата, а дури потоа неговиот сопствен план. | | | |
8. Добро соработва со поголем дел од учениците во грпата. | | | |
9. Прифаќа сугестии од раководителот на групата преку умерена критичност, со цел за доаѓање до подобри решенија. | | | |
10. Нуди доста информации и сите се релевантни. | | | |
11. Точно одговара на прашањата од функционалниот картон. | | | |
12. Дава примери од секојдневието. | | | |
Нема коментара:
Постави коментар